INHOUDSOPGAVE:
1. ALGEMENE BEPALINGEN
2. ELEKTRONISCHE DIENSTEN IN DE ONLINE SHOP
3. VOORWAARDEN VOOR HET SLUITEN VAN EEN VERKOOPOVEREENKOMST
4. BETALINGSWIJZEN EN -TERMIJNEN
5. KOSTEN, MIDDELEN EN TIJDSTIP VAN LEVERING VAN HET PRODUCT
6. PROCEDURE VOOR DE BEHANDELING VAN KLACHTEN
7. BUITENGERECHTELIJKE METHODEN OM KLACHTEN TE REGELEN EN VORDERINGEN TE ONDERZOEKEN EN DE REGELS VOOR TOEGANG TOT DEZE PROCEDURES
8. HET RECHT OM DE OVEREENKOMST TE HERROEPEN
9. BEPALINGEN BETREFFENDE ONDERNEMERS
10. PRODUCTBEOORDELINGEN
11. SLOTBEPALINGEN
12. MODELFORMULIER VOOR HERROEPING
Dit Online Shop Reglement is opgesteld door de juristen van de Prokonsumencki.pl. De Online Shop www.easyklima.com zorgt voor de rechten van de consument. De consument kan geen afstand doen van de rechten die hem in de Wet op de consumentenrechten zijn toegekend. De bepalingen van overeenkomsten die minder gunstig zijn voor de consument dan de bepalingen van de Wet op de consumentenrechten zijn ongeldig en in plaats daarvan gelden de bepalingen van de Wet op de consumentenrechten. De bepalingen van dit reglement zijn derhalve niet bedoeld om de rechten die de consument krachtens dwingende wetsbepalingen heeft, uit te sluiten of te beperken. In geval van strijdigheid van de bepalingen van dit reglement met bovengenoemde bepalingen, wordt voorrang gegeven aan deze bepalingen en dienen deze te worden toegepast.
1. ALGEMENE BEPALINGEN
1.1. De op www.easyklima.com beschikbare Online Shop wordt beheerd door Perfect Sale Spółka z.o.o. (vennootschap met beperkte aansprakelijkheid) gevestigd in Warschau, Polen (kantooradres en correspondentieadres: ul. Solec, nr 18, lok. B21, 00-410, Warschau, Polen); maatschappelijk kapitaal: 5 000,00 PLN; fiscaal nummer. NIP: 7011112775, OSS: PL7011112775 Nationaal economisch register nr. REGON 523563988; e-mailadres: [email protected] en telefoonnummer: +48730700097.
1.2. Dit Reglement richt zich zowel tot de consumenten als tot de ondernemers die gebruik maken van de Online Shop, tenzij in een artikel anders is bepaald.
1.3. De verantwoordelijke voor de verwerking van persoonsgegevens in de Online Shop in verband met de uitvoering van de bepalingen van dit Reglement is de Verkoper. De persoonsgegevens worden verwerkt voor doeleinden binnen de periode en op basis van de gronden en beginselen die zijn uiteengezet in het privacybeleid dat op de website van de Online Shop is gepubliceerd. Het privacybeleid bevat voornamelijk de regels voor de verwerking van persoonsgegevens door de verantwoordelijke in de Online Shop, met inbegrip van de grondslagen, de doeleinden en de periode van verwerking van de persoonsgegevens en de rechten van de personen op wie de gegevens betrekking hebben, alsmede de informatie over het gebruik van cookiebestanden en analytische instrumenten in de Online Shop. Het gebruik van de Online Shop, inclusief het doen van aankopen, is vrijwillig. Ook het verstrekken van persoonsgegevens door de Gebruiker van de Dienst of de Klant die gebruik maakt van de Online Shop is vrijwillig, behoudens de in het privacybeleid aangegeven uitzonderingen (sluiting van de overeenkomst en wettelijke verplichtingen van de Verkoper).
1.4. Definities:
1.4.1. BLOG – Elektronische dienst, een online blog beschikbaar op de Website en onderhouden door de Dienstverlener onder de naam: “EasyKlima Academy” voor alle bezoekers van de Website.
1.4.2. WERKDAG – een dag van maandag tot en met vrijdag, met uitzondering van feestdagen.
1.4.3. EASYKLIMAPORTFINDER – Elektronische service, een elektronische directory/zoekmachine voor de lage- en hogedrukpoort van een personenauto om u te helpen het koelmiddel zelf bij te vullen.
1.4.4. REGISTRATIEFORMULIER – het in de Online Shop beschikbare formulier waarmee u een Account kunt aanmaken.
1.4.5. ORDER FORM – Elektronische dienst, een interactief formulier beschikbaar in de Online Shop waarmee u een Bestelling kunt plaatsen, met name door Producten aan het elektronische winkelmandje toe te voegen en de voorwaarden van de Koopovereenkomst te bepalen, met inbegrip van de wijze van levering en de betaling.
1.4.6. KLANT – (1) een natuurlijke persoon met volledige rechtsbevoegdheid, en in de gevallen voorzien in de algemeen geldende regelgeving ook een natuurlijke persoon met beperkte rechtsbevoegdheid; (2) een rechtspersoon; of (3) een organisatorische eenheid zonder rechtspersoonlijkheid waarvoor de wet rechtsbevoegdheid toekent; – die met de Verkoper een Koopovereenkomst heeft gesloten of voornemens is te sluiten.
1.4.7. CIVIL CODE – Wet op het burgerlijk wetboek van 23 april 1964 (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93- met wijzigingen).
1.4.8. ACCOUNT – Elektronische dienst, een geheel van middelen in het IT-systeem van de Dienstverlener, gemarkeerd met een individuele naam (login) en een door de Dienstgebruiker verstrekt wachtwoord, waarin de door de Dienstgebruiker verstrekte gegevens en de informatie over de in de Online Shop geplaatste bestellingen worden verzameld.
1.4.9. NEWSLETTER – elektronische dienst, elektronische distributiedienst geleverd door de Dienstverlener via e-mail, waardoor alle Gebruikers van de Dienst die er gebruik van maken automatisch van de Dienstverlener cyclische inhoud van opeenvolgende edities van de nieuwsbrief kunnen ontvangen met de informatie over de Producten, nieuwe edities en promoties in de Online Shop.
1.4.10. PRODUCT – een in de Online Shop beschikbaar roerend goed dat het voorwerp uitmaakt van de Koopovereenkomst tussen de Klant en de Verkoper.
1.4.11. REGLEMENT – dit reglement van de Online Shop.
1.4.12. ONLINE SHOP – online shop van de Dienstverlener beschikbaar op het internetadres: www.EASYKLIMA.COM
1.4.13. VERKOPER; DIENSTVERLENER – Perfect Sale Spółka z.o.o. ul. Solec, nr 18, lok. B21, Warszawa, 00-410, poczta: Warszawa POLSKA, NIP: 7011112775; OSS Perfect: PL7011112775, maatschappelijk kapitaal: 5000zł ; e-mailadres: [email protected], telefoonnummer: +48730700097.
1.4.14. VERKOOPCONTRACT- het verkoopcontract voor Producten dat wordt gesloten of is gesloten tussen de Klant en de Verkoper via de Online Shop.
1.4.15. ELECTRONISCHE DIENST – de dienst die door de Dienstverlener via de Online Shop elektronisch aan de Gebruiker van de Dienst wordt verleend.
1.4.16. DIENSTGEBRUIKER – (1) een natuurlijke persoon met volledige rechtsbevoegdheid, en in de gevallen voorzien in de algemeen toepasselijke regelgeving ook een natuurlijke persoon met beperkte rechtsbevoegdheid; (2) een rechtspersoon; of (3) een organisatorische eenheid zonder rechtspersoonlijkheid, waarvoor de wet rechtsbevoegdheid toekent; – die de Elektronische Dienst gebruikt of voornemens is deze te gebruiken.
1.4.17. CONSUMENTENRECHTENWET – Wet van 30 mei 2014 betreffende consumentenrechten (Dz.U. 2014 poz. 827 met wijzigingen).
1.4.18. BESTELLING – de intentieverklaring van de Klant die via het Bestelformulier wordt ingediend en die rechtstreeks gericht is op het sluiten van het Productverkoopcontract met de Verkoper.
2. ELEKTRONISCHE DIENSTEN OP DE WEBSITE
2.1. De volgende Elektronische Diensten zijn beschikbaar in de Online Shop: Account, Bestelformulier, Nieuwsbrief, Blog en EasyKlimaPortFinder.
2.1.1. Account – Het gebruik van een Account is mogelijk nadat de Gebruiker de volgende drie stappen heeft doorlopen – (1) het invullen van het Registratieformulier, (2) klikken op het veld “Registreren”. In het Registratieformulier moet de Gebruiker de volgende gegevens invullen: e-mailadres en wachtwoord.
2.1.1.1. De dienst Elektronische rekening wordt gratis verstrekt voor onbepaalde tijd. De Gebruiker van de Dienst heeft de mogelijkheid om op elk moment en zonder opgave van redenen de Account te verwijderen (opzegging van de Account) door een desbetreffend verzoek te sturen naar de Dienstverlener, met name via e-mail naar het volgende adres: [email protected] of schriftelijk naar: Perfect Sale Spółka z.o.o. ul. Solec, nr 18, lok. B21, Warszawa, 00-410, poczta: Warszawa POLSKA, NIP: 7011112775; OSS Perfect: PL7011112775, maatschappelijk kapitaal: 5000zł ; e-mailadres: [email protected], telefoonnummer: +48730700097.
2.1.2 Bestelformulier – Het gebruik van het Bestelformulier begint met het toevoegen van het eerste Product aan het elektronische winkelmandje door de Klant in de Online Shop. Het plaatsen van een Bestelling vindt plaats nadat de Klant twee opeenvolgende stappen heeft doorlopen – (1) het invullen van het Bestelformulier en (2) het klikken op de Online Shop website na het invullen van het bestelformulier “Bestelling plaatsen” veld – tot dat moment is het mogelijk om zelfstandig alle ingevoerde gegevens te wijzigen (volg hiervoor de weergegeven berichten en informatie beschikbaar op de Online Shop website). In het bestelformulier moet de Klant de volgende gegevens over hem verstrekken: naam en voornaam / bedrijfsnaam, adres (straat, huisnummer / flatnummer, postcode, stad, land), het e-mailadres, het telefoonnummer van de contactpersoon en details van het Verkoopcontract: Product(en), hoeveelheid Product(en), plaats en wijze van levering van het Product(en), de wijze van betaling. In het geval van Klanten die geen consument zijn, is het tevens noodzakelijk de bedrijfsnaam en het fiscaal identificatienummer te vermelden.
2.1.2.1. De Dienst Bestelformulier Elektronisch wordt gratis verstrekt, is eenmalig van aard en komt tot stand bij het plaatsen van een Bestelling via het Formulier of bij eerdere stopzetting van het plaatsen van de Bestelling door de Gebruiker van de Dienst.
2.1.3. Nieuwsbrief – het gebruik van de Nieuwsbrief vindt plaats na het opgeven van het e-mailadres in het op de Online Shop website zichtbare tabblad “Nieuwsbrief”, waarnaar verdere edities van de Nieuwsbrief moeten worden gestuurd en na het aanklikken van het actieveld.
2.1.3.1. De elektronische dienst Nieuwsbrief wordt voor onbepaalde tijd gratis verstrekt. De Gebruiker van de Dienst heeft de mogelijkheid om zich op elk moment en zonder opgave van redenen af te melden voor de Nieuwsbrief (opzegging van de Nieuwsbrief) door een desbetreffend verzoek te sturen naar de Dienstverlener, met name via e-mail naar het volgende adres: [email protected] of schriftelijk naar het volgende adres: Perfect Sale Spółka z.o.o. ul. Solec, nr 18, lok. B21, Warschau, 00-410, Polen
2.1.4. Blog – het gebruik van de Blog is mogelijk na het betreden van de website. De Blog is beschikbaar voor alle bezoekers van de Website zonder dat zij gegevens hoeven te verstrekken of andere handelingen hoeven te verrichten.
2.1.4.1. De Dienstverlener staat toe dat opmerkingen worden geplaatst onder Blog-items. De opmerkingen van de Dienstontvangers geven hun eigen mening weer en vormen geen mening van de Dienstverlener. Het is verboden opmerkingen te plaatsen die de regels van de netiquette schenden en informatie bevatten die onwaar of misleidend is voor andere ontvangers van de Dienst. De dienstverlener behoudt zich het recht voor om commentaren die de bovenstaande regels schenden te verwijderen.
2.1.4.2. De dienstverlener dient zich te houden aan artikel 14, lid 1, van de wet op het verlenen van elektronische diensten van 18 juli 2002 (Staatsblad 2002, nr. 144, punt 1204, zoals gewijzigd), waarin staat dat de verantwoordelijkheid voor de opgeslagen gegevens bij de dienstverlener ligt. 14, lid 1, van de wet betreffende de elektronische dienstverlening van 18 juli 2002 (Staatsblad 2002, nr. 144, punt 1204, zoals gewijzigd), volgens welke: de verantwoordelijkheid voor de opgeslagen gegevens niet berust bij de persoon die, door de middelen van een tele-informatiesysteem beschikbaar te stellen voor de opslag van gegevens door een afnemer van de dienst, zich niet bewust is van het onwettige karakter van de gegevens of de daarmee verband houdende activiteit, en die, wanneer hij wordt ingelicht of een bericht ontvangt over het onwettige karakter van de gegevens of de daarmee verband houdende activiteit, de toegang tot de gegevens onmiddellijk onmogelijk maakt.
2.1.4.3. Het gebruik van de Blog is gratis en is mogelijk door te klikken op de desbetreffende tab op de Website. De Blog wordt onderhouden door de Dienstverlener. De ontvanger van de Dienst kan het gebruik van de Blog op elk moment en zonder opgave van reden stopzetten door de webbrowser te sluiten.
2.1.5. EasyKlimaPortFinder – het gebruik van EasyKlimaPortFinder houdt in dat de ontvanger van de Service naar het paneel gaat dat zichtbaar is op de homepage van de Website en op individuele productpagina’s, waar de gegevens van de auto van de ontvanger van de Service kunnen worden ingevoerd en het bouwjaar, merk en model van de auto kunnen worden geselecteerd.
2.1.5.1. De EasyKlimaPortFinder, die de Elektronische dienst is, wordt gratis en eenmalig verstrekt en eindigt wanneer de Bestelling via deze dienst wordt geplaatst of op het moment dat de ontvanger van de dienst stopt met het plaatsen van de Bestelling via deze dienst.
2.2. Technische vereisten voor samenwerking met het door de Dienstverlener gebruikte ICT-systeem: (1) een computer, laptop of ander multimedia-apparaat met internettoegang; (2) de toegang tot e-mail; (3) een up-to-date webbrowser: Mozilla Firefox; Internet Explorer; Opera; Google Chrome; Safari of Microsoft Edge; (4) aanbevolen minimale schermresolutie: 1024×768; (5) inschakelen van cookies en Javascript ondersteuning in de web browser.
2.3. De Dienstgebruiker is verplicht de Online Shop te gebruiken op een wijze die in overeenstemming is met de wet en goede gebruiken, met respect voor de persoonlijke rechten en auteursrechten en intellectuele eigendom van de Dienstverlener en derden. De Gebruiker is verplicht om gegevens in te voeren die in overeenstemming zijn met de werkelijkheid. Het is de Gebruiker van de Dienst verboden onwettige inhoud te verstrekken.
2.4. De klachtenprocedure met betrekking tot de Elektronische Diensten is aangegeven in artikel 6 van het Reglement.
3. VOORWAARDEN VOOR HET SLUITEN VAN EEN VERKOOPOVEREENKOMST
3.1. De sluiting van een Koopovereenkomst tussen de Klant en de Verkoper vindt plaats nadat de Klant een Bestelling heeft geplaatst via het Bestelformulier in de Online Shop in overeenstemming met artikel 2.1.2 van de Regels.
3.2. De op de website van de Online Shop vermelde prijs van het Product wordt uitgedrukt in Poolse zloty (PLN), Amerikaanse dollar ($), euro (€), Britse pond (£), Tsjechische kroon (CZK), Deense kroon (DKK), Hongaarse forint (HUF), Zweedse kroon (SEK) en is inclusief belastingen. De Klant wordt op de website van de Online Winkel tijdens het plaatsen van de Bestelling en op het moment dat de Klant zijn wil kenbaar maakt om een Koopovereenkomst aan te gaan, geïnformeerd over de totale waarde van het Product in de Bestelling, alsmede over de leveringskosten (inclusief vergoedingen voor transport, bezorging en postdiensten) en andere kosten, of de verplichting om deze kosten te betalen, indien de waarde van deze vergoedingen niet kan worden vastgesteld.
3.3. De procedure voor het sluiten van een Koopovereenkomst in de Online Shop met behulp van het Bestelformulier
3.3.1. De sluiting van de Koopovereenkomst tussen de Klant en de Verkoper vindt plaats nadat de Klant een Bestelling heeft geplaatst in de Online Shop in overeenstemming met artikel. 2.1.2 van het Reglement.
3.3.2. Na het plaatsen van de Bestelling bevestigt de Verkoper onmiddellijk de ontvangst ervan en aanvaardt hij tegelijkertijd de Bestelling voor uitvoering. De bevestiging van de ontvangst van de Bestelling en de aanvaarding ervan voor uitvoering gebeurt door het versturen door de Verkoper naar het e-mailadres dat bij het plaatsen van de Bestelling werd opgegeven, van een e-mail die minstens de verklaring van de Verkoper bevat betreffende de ontvangst van de Bestelling en de aanvaarding ervan voor uitvoering en de bevestiging van de Koopovereenkomst. Na ontvangst van deze e-mail door de Klant komt de Koopovereenkomst tussen de Klant en de Verkoper tot stand.
3.4. De consolidatie, beveiliging en toegang van de Klant tot de inhoud van de door de Klant gesloten Koopovereenkomst gebeurt door (1) het ter beschikking stellen van dit Reglement op de website van de Online Shop en (2) het versturen van het in artikel 3.3.2. van het Reglement bedoelde e-mailbericht. De inhoud van de Koopovereenkomst wordt bovendien vastgelegd en beveiligd in het IT-systeem van de Online Shop van de Verkoper.
4. WIJZEN EN DATA VAN BETALING VAN HET PRODUCT
4.1. De Verkoper biedt de Klant de volgende betalingsmogelijkheden in het kader van de Koopovereenkomst:
4.1.1. Contante betaling bij levering.
4.1.2. Betaling in contanten bij persoonlijke afhaling.
4.1.3. Betaling door overschrijving op de bankrekening van de verkoper.
4.1.4. Elektronische betalingen en creditcardbetalingen naar keuze van de Klant via: Przelewy24.pl, PayU.pl, PayPal.com, Apple Pay, of Google Pay – de momenteel beschikbare betaalmethoden worden gespecificeerd op de Website onder het tabblad informatie over de betaalmethoden en op https://www.przelewy24.pl/, https://poland.payu.com/, https://www.apple.com/pl/apple-pay/, https://pay.google.com/intl/pl.
4.1.5. Betalingen in termijnen via PayU.pl.
4.1.6. Vervaldatum van de betaling:
4.1.6.1. Indien de Klant kiest voor betaling per bankoverschrijving, elektronische betaling of kredietkaart, is de Klant verplicht de betaling uit te voeren binnen 7 kalenderdagen na het sluiten van de Koopovereenkomst.
4.1.6.2. Indien de Klant kiest voor contante betaling bij aflevering, is de Klant verplicht tot betaling bij aflevering.
5. KOSTEN, MIDDELEN EN TIJDSTIP VAN LEVERING VAN HET PRODUCT
5.1. Levering van het Produkt is mogelijk in Europa.
5.2. De levering van het Product aan de Klant is betalend, tenzij de Koopovereenkomst anders bepaalt. De leveringskosten van het Product (inclusief transport-, leverings- en portkosten) worden aan de Klant aangegeven op de Website in het informatietabblad betreffende de leveringskosten en tijdens het plaatsen van de Bestelling, inclusief op het moment dat de Klant te kennen geeft gebonden te zijn door de Koopovereenkomst.
5.3. De Verkoper stelt de Klant de volgende leveringswijzen van het Product ter beschikking:
5.3.1. Koeriersdienst.
5.3.2. Koeriersdienst onder rembours.
5.4. Het Product wordt binnen 5 werkdagen aan de Klant geleverd, tenzij in de Productbeschrijving of bij het plaatsen van de Bestelling een kortere termijn is aangegeven. In het geval van Producten met verschillende leveringstermijnen, is de leveringstermijn de langste vermelde termijn, die echter niet langer kan zijn dan 5 werkdagen. De aanvang van de termijn voor levering van het Product aan de Klant wordt als volgt berekend:
5.4.1. Indien de Klant betaalt via bankoverschrijving, elektronische betaling of kredietkaart – vanaf de datum van creditering van de bankrekening of vereffeningsrekening van de Verkoper.
5.4.2. Indien de Klant contant betaalt bij levering – vanaf de datum van de Koopovereenkomst.
5.4.3. Indien de Klant in termijnen betaalt – vanaf de datum waarop de Verkoper door de kredietgever in kennis is gesteld van het sluiten van een kredietovereenkomst met de Klant, echter niet later dan vanaf de datum van creditering van de bank- of betaalrekening van de Verkoper met de gelden van het aan de Klant verleende krediet.
6. PROCEDURE VOOR DE BEHANDELING VAN KLACHTEN
6.1. Dit artikel 6 van het Reglement definieert de klachtenafhandelingsprocedure die geldt voor alle bij de Verkoper ingediende klachten, in het bijzonder klachten over Producten, Koopovereenkomsten, Elektronische Diensten en andere klachten in verband met het beheer van de Online Shop door de Verkoper.
6.2. De basis en de omvang van de aansprakelijkheid van de Verkoper ten aanzien van worden bepaald door algemeen geldende wetten, met name in het Burgerlijk Wetboek, de Wet op de consumentenrechten en de Wet van 18 juli 2002 betreffende de levering van elektronische diensten (Staatsblad van 2002 nr. 144, pos. 1204, verder gewijzigd).
6.2.1. Gedetailleerde bepalingen betreffende de klacht van het Product – een roerende zaak – dat de Klant in het kader van de met de Verkoper gesloten Koopovereenkomst tot 31 december 2022 heeft gekocht, zijn opgenomen in de bepalingen van het Burgerlijk Wetboek in de tot 31 december 2022 geldende bewoordingen, met name art. 556-576 van het Burgerlijk Wetboek. Deze bepalingen bepalen met name de grondslag en de omvang van de aansprakelijkheid van de Verkoper jegens de Klant indien het verkochte Product een materieel of juridisch gebrek vertoont (garantie). De Verkoper is verplicht het Product zonder gebreken aan de Klant te leveren. Overeenkomstig art. 558 § 1 van het Burgerlijk Wetboek is de aansprakelijkheid van de Verkoper uit hoofde van garantie voor het volgens de vorige zin gekochte Product jegens de Klant die geen consument is, uitgesloten.
6.2.2. Gedetailleerde bepalingen betreffende de klacht van het Product – een roerende zaak (inclusief een roerende zaak met digitale elementen) maar exclusief een roerende zaak die enkel dient als drager van digitale inhoud – die de Klant in het kader van de met de Verkoper gesloten Koopovereenkomst vanaf 1 januari 2023 heeft gekocht, worden bepaald door de bepalingen van de Wet op de consumentenrechten in de vanaf 1 januari 2023 geldende bewoordingen, met name art. 43a – 43g van de Wet op de consumentenrechten. Deze bepalingen bepalen met name de grondslag en de omvang van de aansprakelijkheid van de verkoper jegens de consument in geval van niet-overeenstemming van het product met de koopovereenkomst.
6.2.3. Gedetailleerde bepalingen betreffende de klacht van het Product – digitale inhoud of dienst of een roerende zaak die slechts dient als drager van digitale inhoud – dat de Klant heeft gekocht in het kader van de met de Verkoper gesloten Koopovereenkomst vanaf 1 januari 2023 of vóór die datum, indien de levering van een dergelijk Product zou plaatsvinden of heeft plaatsgevonden na die datum, worden bepaald door de bepalingen van de Wet op de consumentenrechten in de vanaf 1 januari 2023 geldende bewoordingen, met name art. 43h – 43q van de Wet op de consumentenrechten. Deze bepalingen bepalen met name de grondslag en de omvang van de aansprakelijkheid van de verkoper jegens de consument, in geval van niet-overeenstemming van het product met de verkoopovereenkomst.
6.3. Een klacht kan bijvoorbeeld door de Klant worden ingediend:
6.3.1. schriftelijk aan het volgende adres: Perfect Sale Spółka z.o.o. ul. Solec, nr 18, lok. B21, Warschau, 00-410, Polen.
6.4. Het Product kan worden opgestuurd of teruggestuurd onder de klacht naar het volgende adres: Perfect Sale Spółka z.o.o. ul. Solec, nr 18, lok. B21, Warschau, 00-410, Polen.
6.5. Het wordt aanbevolen om in de beschrijving van de klacht te vermelden: (1) de informatie en omstandigheden met betrekking tot het onderwerp van de klacht, in het bijzonder de aard en de datum van het optreden van de onregelmatigheden of niet-naleving van de overeenkomst; (2) het verzoek om het produkt in overeenstemming te brengen met de overeenkomst of een verklaring van prijsvermindering of terugtrekking uit de koopovereenkomst, of andere vordering en (3) de contactgegevens van de klager – dit zal de behandeling van de klacht vergemakkelijken en versnellen. De in de voorgaande zin genoemde vereisten hebben slechts de vorm van aanbevelingen en hebben geen invloed op de doeltreffendheid van de klachten die zonder de aanbevolen omschrijving van de klacht worden ingediend.
6.6. In geval van wijziging van de door de klager tijdens de behandeling van de klacht verstrekte contactgegevens is deze verplicht de Verkoper daarvan in kennis te stellen.
6.7. De klacht kan vergezeld gaan van bewijsmateriaal (bijv. foto’s, documenten, of het Product) met betrekking tot het onderwerp van de klacht. De Verkoper kan de klager ook vragen aanvullende informatie te verstrekken of bewijsmateriaal (bijv. foto’s) toe te zenden, indien dit de behandeling van de klacht door de Verkoper vergemakkelijkt en versnelt.
6.8. De Verkoper beantwoordt de klacht onmiddellijk, uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na de datum van indiening.
7. BUITENGERECHTELIJKE METHODEN OM KLACHTEN TE REGELEN EN VORDERINGEN IN TE DIENEN, REGELS VOOR DE TOEGANG TOT DEZE PROCEDURES
7.1. De gedetailleerde informatie over het gebruik van de buitengerechtelijke methode voor de behandeling van klachten en het instellen van vorderingen, alsmede de regels voor de toegang tot deze procedures voor de Klant die een consument is, zijn beschikbaar op de website van het Bureau voor Mededinging en Consumentenbescherming: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
7.2. Bij het bureau van de voorzitter van mededinging en consumentenbescherming is er een contactpunt (telefoon: 0048 22 55 60 333, e-mail: [email protected] of een schriftelijk adres: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Warschau), dat onder meer tot taak heeft de consumenten bij te staan bij de buitengerechtelijke beslechting van consumentengeschillen.
7.3. Een consument heeft de volgende mogelijkheden om gebruik te maken van buitengerechtelijke methoden om klachten te regelen en vorderingen te doen gelden: 1) een verzoek tot beslechting van een geschil bij een permanente minnelijke consumentenrechtbank (voor meer informatie: http://www.spsk.wiih.org.pl); (2) een verzoek tot buitengerechtelijke beslechting van het geschil aan de inspecteur van de handelsinspectie van het woiwodschap (meer informatie op de website van de inspecteur die bevoegd is voor de plaats van de economische activiteit van de verkoper); en (3) de bijstand van de districtsombudsman (gemeentelijke) of maatschappelijke organisatie die tot taak heeft de consument te beschermen (waaronder de Consumentenbond, Vereniging van Poolse Consumenten). Het advies wordt onder meer verstrekt via e-mail op [email protected] en op het nummer van de consumentenhulplijn 0048 801 440 220 (callcenter op werkdagen, 8:00 – 18:00 uur, gesprekskosten volgens het tarief van de exploitant).
7.4. Een onlineplatform voor de beslechting van geschillen tussen consumenten en ondernemers op EU-niveau (ODR-platform) is beschikbaar op http://ec.europa.eu/consumers/odr. Het ODR-platform is een interactieve en meertalige website met één loket voor consumenten en ondernemers die buitengerechtelijke beslechting nastreven van contractuele verplichtingen die voortvloeien uit een onlineverkoopovereenkomst of een dienstenovereenkomst (meer informatie op de website van het platform zelf of op de internetsite van het Bureau voor mededinging en consumentenbescherming: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).
8. HERROEPINGSRECHT
8.1. De consument die een overeenkomst op afstand heeft gesloten, kan deze binnen 14 kalenderdagen zonder opgave van redenen en zonder kosten herroepen, met uitzondering van de kosten bedoeld in artikel 8.8 van het Reglement. Om de termijn te respecteren volstaat het om een verklaring te sturen vóór het verstrijken ervan. Er kan bijvoorbeeld een verklaring van herroeping van de overeenkomst worden opgesteld:
8.1.1. schriftelijk aan het adres: Perfect Sale Sp. z o. o. ul. Solec, nr 18, lok. B21, Warschau, 00-410, Polen.
8.1.2. in elektronische vorm via e-mail naar het volgende adres: [email protected].
8.2. De terugzending van het Product – roerende zaken (inclusief roerende zaken met digitale elementen) in het kader van de herroeping van het contract kan gebeuren op het volgende adres: Perfect Sale Sp. z o. o. ul. Solec, nr 18, lok. B21, Warschau, 00-410, Polen.
8.3. Een modelformulier voor herroeping is opgenomen in bijlage 2 bij de Wet consumentenrechten en is bovendien beschikbaar in artikel 12 van het Reglement. De consument kan het modelformulier gebruiken, maar het is niet verplicht.
8.4. De termijn voor herroeping van het contract gaat in:
8.4.1. voor de overeenkomst waarbij de Verkoper het Product vrijgeeft en verplicht is zijn eigendom over te dragen (bijvoorbeeld de Koopovereenkomst) – van het in bezit nemen van het Product door de consument of een door de consument aangewezen derde, andere
dan de vervoerder, en in geval van een overeenkomst waarbij: (1) veel Producten afzonderlijk, in partijen of in gedeelten worden geleverd – vanaf de inbezitneming van het laatste Product, de laatste partij of het laatste gedeelte of (2) wanneer het gaat om regelmatige levering van Producten voor een bepaalde periode – vanaf de inbezitneming van het eerste Product;
8.4.2. voor andere contracten – vanaf de datum van sluiting van het contract.
8.5. In geval van terugtrekking uit een overeenkomst op afstand wordt de overeenkomst als nietig beschouwd.
8.6. Product – roerende goederen (met inbegrip van roerende goederen met digitale elementen):
8.6.1. De Verkoper is verplicht om onmiddellijk, uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na de datum van ontvangst van de verklaring van de consument over de herroeping van de overeenkomst, alle door de consument gedane betalingen, de leveringskosten van het Product – een roerende zaak met inbegrip van een roerende zaak met digitale elementen – terug te betalen (met uitzondering van de extra kosten die voortvloeien uit de door de consument gekozen leveringswijze anders dan de goedkoopste standaard leveringswijze die in de Online Shop beschikbaar is). De Verkoper vergoedt de betaling via dezelfde betaalwijze als de consument heeft gebruikt, tenzij de consument uitdrukkelijk heeft ingestemd met een andere wijze van terugzending, die voor hem geen kosten veroorzaakt. In geval van Producten – roerende zaken (met inbegrip van roerende zaken met digitale elementen) – kan de Verkoper, indien hij niet heeft aangeboden het Product zelf bij de consument af te halen, de terugbetaling van de van de consument ontvangen betalingen achterhouden tot de ontvangst van het Product of de afgifte door de consument van een bewijs van terugzending, indien dit eerder is.
8.6.2. In geval van Producten – roerende zaken (met inbegrip van roerende zaken met digitale elementen) – is de consument verplicht het Product onmiddellijk, uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na de datum waarop hij de overeenkomst herroept, aan de Verkoper terug te zenden of het aan de door de Verkoper gemachtigde persoon te overhandigen om het op te halen, tenzij de Verkoper voorstelt het Product zelf op te halen. Om de termijn te respecteren, volstaat het om het Produkt terug te sturen vóór de vervaldatum.
8.6.3. De consument is aansprakelijk voor de waardevermindering van het product – een roerende zaak (inclusief een roerende zaak met digitale elementen) – als gevolg van een gebruik dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen.
8.7. Producten – digitale inhoud of digitale diensten:
8.7.1. In geval van herroeping van de overeenkomst voor de levering van het Product – digitale inhoud of digitale dienst – zal de Verkoper vanaf de datum van ontvangst van de verklaring van de consument over de herroeping van de overeenkomst afzien van het gebruik van enige andere inhoud dan persoonsgegevens, die door de consument is verstrekt of gecreëerd bij het gebruik van het Product, behalve wanneer deze inhoud: (1) geen nut heeft buiten de context van de digitale inhoud of digitale dienst die het voorwerp van de overeenkomst vormde; (2) alleen betrekking heeft op de activiteit van de consument bij het gebruik van de door de Verkoper geleverde digitale inhoud of digitale dienst; (3) door de Verkoper met andere gegevens is samengevoegd en niet of slechts met onevenredige inspanningen kan worden uitgesplitst; (4) door de consument en andere consumenten gezamenlijk is gegenereerd, en andere consumenten in staat zijn de inhoud te blijven gebruiken. Behalve in de in de leden 1 tot en met 3 bedoelde situaties, stelt de verkoper op verzoek van de consument alle andere inhoud dan persoonsgegevens ter beschikking die door de consument is verstrekt of gecreëerd bij het gebruik van de door de verkoper geleverde digitale inhoud of digitale dienst. In geval van herroeping van de overeenkomst kan de verkoper elk verder gebruik van de digitale inhoud of de digitale dienst door de consument verhinderen, met name door de digitale inhoud of de digitale dienst ontoegankelijk te maken voor de consument of door de gebruikersaccount van de consument uit te schakelen, onverminderd de rechten van de consument, zoals beschreven in de vorige zin. De consument heeft het recht die digitale inhoud kosteloos, zonder belemmering van de verkoper, binnen een redelijke termijn en in een gangbaar en machinaal leesbaar formaat terug te krijgen.
8.7.2. In geval van herroeping van de overeenkomst voor de levering van het Product – digitale inhoud of digitale dienst – is de consument verplicht af te zien van het gebruik van de digitale inhoud of digitale dienst en van het ter beschikking stellen ervan aan derden.
8.8. Mogelijke kosten in verband met de herroeping van de overeenkomst door de consument, die de consument moet betalen
8.9. In geval van Producten – roerende zaken (inclusief roerende zaken met digitale elementen) – indien de consument de wijze van levering van het Product anders heeft gekozen dan de goedkoopste standaard leveringswijze die in de Online Shop beschikbaar is, is de Verkoper niet verplicht de door de consument betaalde extra kosten terug te betalen.
8.10. In geval van Producten – roerende zaken (inclusief roerende zaken met digitale elementen) – draagt de consument de rechtstreekse kosten van terugzending van het Product.
8.11. In het geval van een Product – een dienst waarvan de uitvoering – op uitdrukkelijk verzoek van de consument – vóór de herroepingstermijn is begonnen, is de consument die gebruik maakt van het recht om de overeenkomst te herroepen nadat hij een dergelijk verzoek heeft gedaan, verplicht de tot de herroeping verrichte diensten te betalen. Het betalingsbedrag wordt berekend in verhouding tot de omvang van de verleende dienst, rekening houdend met de in de overeenkomst overeengekomen prijs of vergoeding. Indien de prijs of vergoeding buitensporig hoog is, is de grondslag voor de berekening van dit bedrag de marktwaarde van de verleende dienst.
8.12. De consument heeft niet het recht om een overeenkomst op afstand te herroepen:
8.12.1. (1) voor het verlenen van diensten, indien de verkoper de dienst volledig heeft uitgevoerd met de uitdrukkelijke instemming van de consument, die vóór de uitvoering van de dienst is meegedeeld dat hij zijn herroepingsrecht zal verliezen zodra de overeenkomst volledig door de verkoper is uitgevoerd, en dit heeft erkend; (2) waarbij de prijs of vergoeding afhangt van schommelingen op de financiële markt waarop de verkoper geen invloed heeft en die zich kunnen voordoen vóór de uiterste datum voor herroeping van de overeenkomst; (3) waarbij het voorwerp van de dienst een product is – roerende zaak (met inbegrip van roerende zaken met digitale elementen) – dat niet geprefabriceerd is, vervaardigd is volgens de specificatie van de consument of dient om aan zijn individuele behoeften te voldoen; (4) waarbij het voorwerp van de dienst een product is – roerende zaak (met inbegrip van roerende zaken met digitale elementen) – dat snel bederft of een korte houdbaarheid heeft; (5) waarbij het voorwerp van de dienst een product is
– roerende zaak (inclusief roerende zaken met digitale elementen) – die wordt geleverd in een verzegelde verpakking, die na opening van de verpakking om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet kan worden teruggezonden; (6) waarbij het voorwerp van de dienst Producten zijn – roerende zaken (inclusief roerende zaken met digitale elementen) – die na levering door hun aard onlosmakelijk verbonden zijn met andere roerende zaken, inclusief roerende zaken met digitale elementen; (7) waarbij het voorwerp van de dienst alcoholhoudende dranken zijn, waarvan de prijs bij het sluiten van de Koopovereenkomst is overeengekomen en waarvan de levering pas na 30 dagen kan plaatsvinden en waarvan de waarde afhankelijk is van schommelingen op de markt waarop de Verkoper geen invloed heeft; (8) waarbij de consument uitdrukkelijk heeft geëist dat de Verkoper bij hem langskomt voor dringende reparatie of onderhoud; indien de Verkoper andere dan de door de consument gewenste aanvullende diensten verleent, of Producten – roerende zaken (met inbegrip van roerende zaken met digitale elementen) – levert dan de reserveonderdelen die nodig zijn om de reparatie of het onderhoud uit te voeren, heeft de consument het recht de overeenkomst met betrekking tot aanvullende diensten of producten te herroepen; (9) waarbij het voorwerp van de dienst geluids- of beeldopnamen of computersoftware zijn die in een verzegelde verpakking worden geleverd, indien de verpakking na de levering is geopend; (10) voor de levering van kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van een abonnementsovereenkomst; (11) die via een openbare veiling zijn gesloten; (12) voor de verstrekking van huisvestingsdiensten, anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuur, catering, diensten in verband met vrijetijdsbesteding, amusement, sport of culturele evenementen, indien in de overeenkomst een dag of een periode van de dienst wordt aangewezen; (13) voor de levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is opgeslagen, indien de uitvoering van de dienst is begonnen vóór de uiterste datum voor herroeping van de overeenkomst met de uitdrukkelijke instemming van de consument, na door de verkoper te zijn geïnformeerd over het verlies van het recht om de overeenkomst te herroepen en na dat te hebben erkend, en indien de verkoper de consument de in artikel 15, lid 2, bedoelde bevestiging heeft verstrekt. 15 sec. 1 en 2 of art. 21 sec. 1 van de Wet inzake consumentenrechten; (14) voor het verrichten van diensten waarvoor de consument verplicht is de prijs te betalen en waarvoor de consument de verkoper uitdrukkelijk heeft verzocht hem te komen herstellen, en de dienst reeds volledig is uitgevoerd met de uitdrukkelijke en voorafgaande instemming van de consument.
8.13. De bepalingen betreffende een consument in dit artikel 8. van het Reglement zijn vanaf 1 januari 2021 en met betrekking tot vanaf die dag gesloten overeenkomsten ook van toepassing op de klant/gebruiker van de dienst die een natuurlijke persoon is die een overeenkomst sluit die rechtstreeks verband houdt met zijn bedrijf, indien uit de inhoud van deze overeenkomst blijkt dat deze voor deze persoon geen professioneel karakter heeft, dat met name voortvloeit uit het voorwerp van zijn bedrijfsactiviteit, bekendgemaakt op basis van de bepalingen inzake de Centrale registratie en informatie over het bedrijfsleven (CEIDG).
9. BEPALINGEN BETREFFENDE ONDERNEMERS
9.1. Dit artikel 9 van het Reglement en alle daarin vervatte bepalingen zijn gericht tot en binden derhalve uitsluitend de Klant of de Gebruiker van de Dienst die geen consument is en vanaf 1 januari 2021 en met betrekking tot vanaf die dag gesloten overeenkomsten ook de Klant/Dienstgebruiker die geen natuurlijke persoon is die een overeenkomst sluit die rechtstreeks verband houdt met zijn bedrijf, indien uit de inhoud van deze overeenkomst blijkt dat deze voor deze persoon geen professioneel karakter heeft, dat met name voortvloeit uit het voorwerp van zijn bedrijfsactiviteit, bekendgemaakt op basis van de bepalingen inzake de Centrale registratie en informatie inzake ondernemingen (CEIDG).
9.2. De Verkoper heeft het recht zich binnen 14 kalenderdagen na het sluiten van de Koopovereenkomst terug te trekken. In dit geval kan de terugtrekking uit de Koopovereenkomst plaatsvinden zonder opgave van redenen en geeft dit geen aanleiding tot vorderingen van de Klant tegen de Verkoper.
9.3. De aansprakelijkheid van de Verkoper uit hoofde van de garantie voor het Product of het niet voldoen van het Product aan de Koopovereenkomst is uitgesloten.
9.4. De Verkoper zal binnen 30 kalenderdagen na de datum van ontvangst van de klacht reageren.
9.5. De Verkoper heeft het recht om de beschikbare betalingswijzen te beperken, met inbegrip van het recht om een volledige of gedeeltelijke vooruitbetaling te vragen, ongeacht de door de Klant gekozen betalingswijze en het feit van het sluiten van de Koopovereenkomst.
9.6. De Dienstverlener kan een overeenkomst voor de levering van een Elektronische Dienst met onmiddellijke ingang en zonder opgave van redenen beëindigen door de Dienstgebruiker een passende verklaring te sturen.
9.7. De aansprakelijkheid van de dienstverlener/verkoper jegens de gebruiker/opdrachtgever is, ongeacht de rechtsgrond, zowel voor één vordering als voor alle vorderingen tezamen, beperkt tot het bedrag van de betaalde prijs en de uit de koopovereenkomst voortvloeiende leveringskosten, zonder evenwel het bedrag van duizend zloty (PLN) te overschrijden. De in de vorige zin bedoelde beperking van het bedrag is van toepassing op alle vorderingen van de dienstgebruiker/opdrachtgever tegen de dienstverlener/verkoper, ook indien de koopovereenkomst niet is gesloten of in gevallen die geen verband houden met de koopovereenkomst. De dienstverlener/verkoper is jegens de dienstgebruiker/opdrachtgever alleen aansprakelijk voor typische schade die bij het sluiten van de overeenkomst te voorzien was en is niet aansprakelijk voor gederfde winst. De Verkoper is evenmin aansprakelijk voor vertraging bij het vervoer van de zending.
9.8. Alle geschillen die tussen Verkoper/Dienstverlener en Afnemer/Dienstgebruiker ontstaan, worden voorgelegd aan de rechter die bevoegd is voor de zetel van Verkoper/Dienstverlener.
10. PRODUCTBEOORDELINGEN
10.1. De Verkoper stelt zijn Klanten in staat om beoordelingen van de Producten en de Online Shop uit te brengen en in te zien onder de voorwaarden die in dit deel van de Regels zijn uiteengezet.
10.2. De Klant kan een beoordeling achterlaten na gebruik van het formulier waarmee een beoordeling over het Product of de Online Shop kan worden toegevoegd. Het formulier kan rechtstreeks op de Online Shop website beschikbaar worden gesteld (ook via een externe widget) of het kan beschikbaar worden gesteld via een individuele link die de Klant na de aankoop ontvangt op het door hem opgegeven e-mailadres. Bij het toevoegen van een beoordeling kan de Klant ook een grafische beoordeling of een foto van het Product toevoegen – indien een dergelijke optie beschikbaar is in het beoordelingsformulier.
10.3. Een beoordeling van het Product kan alleen worden gegeven met betrekking tot de Producten die daadwerkelijk in de Online Shop van de Verkoper zijn gekocht en door de Klant die het beoordeelde Product heeft gekocht. Het is verboden een fictieve of schijnverkoopovereenkomst te sluiten om een beoordeling over het Product te geven. Een beoordeling over de Online Shop kan worden gegeven door een persoon die een Klant is van de Online Shop.
10.4. Het toevoegen van recensies door Klanten mag niet worden gebruikt voor onwettige activiteiten, in het bijzonder voor activiteiten die een daad van oneerlijke concurrentie vormen, of activiteiten die inbreuk maken op persoonlijke rechten, intellectuele eigendomsrechten of andere rechten van de Verkoper of derden. Door het toevoegen van een recensie is de Klant verplicht te handelen in overeenstemming met de wet, dit Reglement en goede gebruiken.
10.5. Beoordelingen kunnen rechtstreeks op de Online Shop website beschikbaar worden gesteld (bijv. naast een bepaald Product) of op een externe website die samen met de Verkoper beoordelingen verzamelt en waarnaar hij op de Online Shop website verwijst (ook door middel van een externe widget die op de Online Shop website wordt geplaatst).
10.6. De Verkoper zorgt ervoor dat de gepubliceerde beoordelingen over de Producten afkomstig zijn van zijn Klanten die het Product hebben gekocht. Hiertoe onderneemt de Verkoper de volgende acties om te controleren of de beoordelingen afkomstig zijn van zijn Klanten:
10.6.1. Voor het publiceren van een beoordeling die via een rechtstreeks op de website van de Online Shop beschikbaar gesteld formulier wordt gegeven, is voorafgaande verificatie door de Dienstverlener vereist. De verificatie bestaat uit het controleren of de beoordeling in overeenstemming is met de Regels, in het bijzonder of de recensent een Klant van de Online Shop is – in dat geval controleert de Verkoper of deze persoon een aankoop in de Online Shop heeft gedaan, en in het geval van een beoordeling van het Product, controleert hij bovendien of de recensent het beoordeelde Product heeft gekocht. De controle vindt onverwijld plaats.
10.6.2. De Verkoper stuurt aan zijn Klant (ook via een externe website die beoordelingen verzamelt waarmee hij samenwerkt) een individuele link naar het door hem tijdens de aankoop opgegeven e-mailadres – op die manier krijgt alleen de Klant die het Product in de Online Shop heeft gekocht toegang tot het beoordelingsformulier.
10.6.3. In geval van twijfel van de Verkoper of bezwaren gericht aan de Verkoper door andere Klanten of derden, of een bepaalde beoordeling afkomstig is van de Klant of dat een bepaalde Klant een bepaald Product heeft gekocht, behoudt de Verkoper zich het recht voor om contact op te nemen met de auteur van de beoordeling om te verduidelijken en te bevestigen dat hij daadwerkelijk een Klant van de Online Shop is of het beoordeelde Product heeft gekocht.
10.7. Opmerkingen, beroepen tegen de beoordeling van beoordelingen, of bezwaren over de vraag of een bepaalde beoordeling afkomstig is van de Klant of dat een bepaalde Klant een bepaald Product heeft gekocht, kunnen worden gemeld op een wijze die analoog is aan de klachtenprocedure van artikel 6. van het Reglement.
10.8. De Verkoper plaatst geen valse beoordelingen of aanbevelingen van Klanten en geeft geen opdracht tot het plaatsen van valse beoordelingen of aanbevelingen van Klanten en verdraait de beoordelingen of aanbevelingen van Klanten niet om zijn Producten te promoten. De Verkoper verstrekt zowel positieve als negatieve beoordelingen. De Verkoper verstrekt geen gesponsorde beoordelingen.
11. SLOTBEPALINGEN
11.1. De via de Online Shop gesloten overeenkomsten worden in het Engels gesloten.
11.2. Wijziging van de voorschriften:
11.2.1. De Dienstverlener behoudt zich het recht voor om om zwaarwegende redenen wijzigingen aan te brengen in het Reglement, te weten: wijzigingen in de wet; wijzigingen in betalings- en leveringsmethoden – voor zover deze wijzigingen van invloed zijn op de uitvoering van de bepalingen van dit Reglement.
11.2.2. In geval van het sluiten op basis van dit Reglement van doorlopende overeenkomsten (bijvoorbeeld het verlenen van Elektronische Dienst – Account), binden de gewijzigde reglementen de Klant indien werd voldaan aan de vereisten gespecificeerd in art. 384 en 384 [1] van het Burgerlijk Wetboek, dat wil zeggen dat de Gebruiker van de Dienst correct is geïnformeerd over de wijzigingen en het contract niet heeft opgezegd binnen 15 kalenderdagen na de datum van kennisgeving. Indien de wijziging van het reglement zou leiden tot de invoering van nieuwe of de verhoging van bestaande tarieven, heeft de gebruiker van de dienst het recht om het contract op te zeggen.
11.2.3. In het geval van het sluiten van overeenkomsten met een ander karakter dan doorlopende overeenkomsten (bijvoorbeeld een Koopovereenkomst), zullen de wijzigingen van het Reglement op geen enkele wijze afbreuk doen aan de verworven rechten van de Gebruikers/klanten van de Dienst vóór de ingangsdatum van de wijzigingen van het Reglement, met name zullen wijzigingen van het Reglement geen gevolgen hebben voor reeds geplaatste of ingediende Bestellingen en gesloten, uitgevoerde of uitgevoerde Koopovereenkomsten.
11.3. Op aangelegenheden die niet onder dit Reglement vallen, zijn de algemeen toepasselijke bepalingen van het Poolse recht van toepassing, met name: het Burgerlijk Wetboek; de wet van 18 juli 2002 betreffende de levering van elektronische diensten (Staatsblad van 2002, nr. 144, pos. 1204, verder gewijzigd); de wet inzake consumentenrechten; alsmede andere relevante bepalingen van het algemeen toepasselijk recht.
11.4. Dit reglement sluit de wetten van het land van de gewone verblijfplaats van de consument die de overeenkomst met de verkoper/dienstverlener sluit, niet uit. In dat geval garandeert de verkoper/dienstverlener de consument de bescherming die hem wordt geboden door bepalingen die niet bij overeenkomst kunnen worden uitgesloten.
12. MODELFORMULIER VOOR HERROEPING (BIJLAGE 2 BIJ DE WET INZAKE CONSUMENTENRECHTEN)
Modelformulier voor herroeping (dit formulier moet alleen worden ingevuld en teruggestuurd als u de overeenkomst wilt herroepen)
– Geadresseerde:
Perfect Sale Sp. z o. o. ul. Solec, nr 18, lok. B21, Warschau, 00-410, Polen. easyklima.com [email protected]
– Ik / wij (*) informeren hierbij over mijn / onze terugtrekking uit de koopovereenkomst van de volgende goederen (*) overeenkomst voor de levering van de volgende goederen (*) overeenkomst voor een werk dat de productie van de volgende goederen (*) omvat / voor het verlenen van de volgende dienst (*)
– De datum waarop het contract is gesloten (*)/ recept (*)
– Naam en achternaam van de consument(en)
– Adres van de consument(en)
– Handtekening van consument(en) (alleen als het formulier in een papieren versie wordt toegezonden)
– Datum
(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.